Kommunikation

 Telefon
  • Henvendelser til skolen/en lærer sker primært i skoletiden med angivelse af telefonnummer
  • Læreren afgør selv, om en telefonhenvendelse uden for skoletid bør henvises til et andet tidspunkt, eller om den er så presserende, at læreren skal forholde sig her og nu.
Intra
  • Henvendelser til skolen/ en lærer kan ske via Intra.
  • Læreren vil inden for få dage vende tilbage på henvendelsen.
Meddelelsesbog
  • Dette er et værktøj til individuel kommunikation mellem skole og hjem.
  • Skolen/læreren vil i mange tilfælde bruge Intra.
Forældremødet
  • Her kan tages generelle temaer op af interesse for gruppen som helhed
Skole-hjemsamtalen
  • Her kan tages temaer op af interesse for både den enkelte og gruppen
    • Henvendelser, som er af spørgende/opklarende art over for læreren rettes til den aktuelle lærer og ikke en kollega til læreren.
    • Henvendelser, som angår/vedrører ledelsen eller en kollega, må læreren ikke forholde sig til. Her skal læreren henvise til kollegaen eller ledelsen.
    • Henvendelser, hvis indhold rækker ud over det spørgende/opklarende niveau, og hvis indhold mere har karakter af kritik af en lærers embedsførelse, rettes til skolens ledelse. Læreren selv skal afvise en sådan henvendelse.
Forældrerepræsentantskabet
  • Her kan tages generelle temaer op af interesse for skolen som helhed
Forældrerepræsentanten
  • Denne kan kontaktes i alle forhold vedr. skolen.
  • Det er forældrerepræsentantens ansvar, at skolen (lærer/ klasselærer/skoleledelsen) bibringes samme informations­niveau som forældrerepræsentanten.
Møder afholdt uden for skolens regi kan skolen ikke forholde sig til.